Saturday, October 10, 2009

THOSE WERE THE DAYS2 .. KISAH SEDIH

Ini adalah photo kakak
iparku tersayang KAK
ANI,kakak ipar aku ini
adalah keturunan
putri jelmaan
'PUTRI SIBUAH SENTOL'
sebab diperkarangan
rumah di Kelantan dikelilingi
pokok sentol ..
aku waktu di Kelantan tuh .. memang dahsyaat ala ..cuma
susah nak BERAK .. sebab kalau makan buah sentol sering
tertelan bijinya .. MENERAN GILEER bro ... oh yer one
more thing that aku belajar kat Kelantan tuh .. makan nasi
dengan buah durian .. lauknya ASAM PEDAS ..
awal2 memanglah tak larat nak telan .. ehh lama
kelamaan siook pulak .. kalau BUDU biasa lah nampak ..
tapi merasakan nya entah yer .. tak tahulah kalau budu tuh
EEK (emaknya Kak Ani) di campur gaul dengan sambal belacan
hentam saja laaaa. ...

Suatu kenangan yang tak dapat aku lupakan
sekitar tahun 60 atau 61 kalau tak silap lah .. hihi hihi
dah lama dah .. ketika itu Kak Ani warded
dihospital besar Kelantan kerana keguguran ..
aku ditugaskan menghantar makanan untuknya ..
setiap hari aku berbasikal ka hospital tuh ..
maklomlah makanan kat sepital tuh mana lah
best khann ....kena bawak ration dari rumah ..
pendekkan cerita .. macam biasa aku hantar ration
aku parked dan mangga basika tuh macam biasa
dan masuk ka sepital tuh bawak ration ..
tak pun sampai 10 minit aku keluar dan dan dan ..
huaaaaa .. huaaaaa .. huaaaaa ..
bisikal tuh dah takder orang dah kebas
haiii .. nasib badan

No comments: